dinsdag 22 maart 2011

over waar ik mee bezig ben



Voor mij is dit nieuw, maar ik ga schrijven over waar ik nu mee bezig ben en ook laten zien natuurlijk.
Momenteel ben ik aan het werk met 2 boeken, Creatief geen kunst van Lia Nijman en Jenny de Bode.
Dit boek staat vol met hele leuke oefeningen op schrijf, teken, schilder, plak, scheur en denk gebied.
Mijn doel is om me creatief gezien vrijer te gaan voelen en op gebied van papier heb ik nog niet zoveel gedaan.
Het advies is om in 'n boekje van A5 formaat te werken, zie foto van mijn exemplaar. Het is een boekje wat ik al jaren in de kast heb staan en waar ook al van alles mee gebeurd is, wat ik er weer uitgescheurd  heb. Wat wel goed uitkomt want de boekjes worden toch veel dikker door al dat geplak wat je er in doet. De buitenkant heb versierd met plaatjes omdat het kaft niet mooi meer was, kijk maar eens.
Ik zal foto`s laten zien van een aantal oefeningen die ik doe.

Het tweede boek heet Dagboek als spiegel van Christine de Vries.
Dit boek gaat over dagboek schrijven en mijn eerste reactie was, moet je daar nou een boek over lezen, maar gaande weg merk ik hoe goed het me doet. Een poos geleden heb ik een aantal boekomslagen gemaakt en daar nu een van uitgekozen om als dagboekje te gebruiken, deze is uit mijn peace project. zie foto.

Op de dinsdagochtend ga ik naar Groningen naar het textielatelier van Henny Zikken bij het Kunstencentrum, daar doen we ook van alles op textielgebied en een beetje papier, allerlei proeven hierover later meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen