dinsdag 29 maart 2011

wensgedicht

Het hier en nu beschrijven in een paar regels volgens een recept. Het is net als in een kookboek, een beetje van dit en een beetje van dat en je krijgt een bijzondere compositie.

Het recept

Schrijf in een zin wat je nu ziet gebeuren binnen of buiten.
Beschrijf wat je handen doen of voelen
Maak een zin over een geluid
Dan een zin met geur en kleur
Schrijf nog iets over je handen
Start een zin met`acht, had/wist/kon/mocht ik maar.......
Herhaal de bovenste zin, maar net een beetje anders.

Dit kan  het resultaat zijn.

Voetbal op tv met storing
mijn handen schrijven dit vers
de presentator op tv herhaald zijn verslag
de groene grasmat ruikt naar vocht
mijn handen zoeken naar de afstandbediening
ach, mocht ik maar op het knopje drukken
voetbal op tv ado-nec 1-1

Of

Mijn man maakt spruiten schoon
een voor een met zijn handen
op de achtergrond draait de afwasser
de spruiten zijn groen en ruiken vies
ik zet ze op het gas
ach, ik wou dat ik ook spruiten luste
mijn man maakt wortels schoon

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen