donderdag 31 maart 2011

Zentangles




Hier dan de zentangles, ik ben you tube filmpjes gaan bekijken en aan de gang gegaan. Het wordt beschouwd als een meditatie op papier en het werkt ook echt zo, het is heel rustgevend en je wordt er heel stil van, van binnen. En het is ook een werkje wat je onder telefoneren of vergaderen kunt doen, het helpt mij om goed te kunnen luisteren. Ook in de bus, trein of auto kan het goed. Maar het prettigst is gewoon als je niks anders doet en stil bent en lekker rustig aan werk bent.





 Het materiaal is maar weinig, een schetsblokje met wel wat dik papier, een paar  zwarte stiften in 1 mm 2mm 0,5 mm en een microschrijver. Maar het kan natuurlijk ook met minder stiften, ik vind vooral de hele dunne belangrijk omdat het dan haast kantachtig lijkt en gevarieerd met dikkere wordt het spannend.






Ik gebruik het liefst a 5 formaat maar doe je a 6 kun je mooie kaarten maken.


Bij deze zentangle heb ik eerst een stempel gebruikt, de hand in het midden, dan heb je een mooi uitgangspunt,en is soms gemakkelijker en deze is a 6 formaat.

De veelheid van de patronen maakt je weer vrijer bij het machine stikwerk als je gaat quilten.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten