maandag 11 april 2011

art journal online cursus


 We zijn gestart met een online cursus over art journalen.
In de eerste les moesten we aquarelpapier verven, met koffie of thee of blister bewerken, het moesten zachte kleuren zijn omdat dit nog maar het begin van het boekwerkje is. Ik heb veel met verdunde ecoline gewerkt. En heb 2 sets gemaakt voor 2 boeken en 1 set is van behang papier, dat kun je wel zien want dat is met een werkje erin.

Verder moesten we een boek opzoeken met een harde kaft een gebonden boek, waar we  de pagina`s er  uit hebben gesneden.



















De cursus wordt gegeven door Carole uit Nieuw Zeeland en er nemen zo`n 25 cursisten aan deel, het leuke vind ik ervan dat je het in je eigen tempo en op je eigen tijdstip kunt doen, elk weekend komt er een les, die bestaat uit foto`s tekst en filmpjes met geluid, het is allemaal heel duidelijk, ook als je niet zo goed in engels bent, er is ook een goede vertaling bij.

Samen met Irene heb ik mij opgegeven voor deze cursus, het is heel inspirerend om haar site te bekijken. Wij  2 komen uit Nederland en de rest van over de hele wereld, op deze manier via ons blog kunnen we elkaars werk volgen.

Een art journal is een zelfgemaakt boekje in dit geval tenminste, want het kan ook een gekocht boekje zijn, waarin je dat wat je beleefd uit kunt beelden, een soort beelddagboek. Maar je kunt het ook gebruiken als een soort schetsboek om ideen in op te slaan, of om technieken te leren kennen.

1 opmerking:

  1. Wat leuk om te zien, hoe anders jouw werk nu al is van wat ik doe. Het ziet er prachtig uit! Succes...

    BeantwoordenVerwijderen