zondag 3 april 2011

Sokken breien en Kipjes




Omdat ik even niet naai s`avonds brei ik sokken voor de jongens. Deze sokken hiernaast zijn voor een oudere jongen Uday heet hij, deze boorden zijn extra lang omdat hij dan lekkere warme benen houd.








Deze paren op de foto hiernaast zijn voor de zonen
Jelmer, Jouke, Jorik en Jasper. Voor Jouke zijn er twee paar want die gaat een lange reis maken te voet .










Ik vind het breien met het verloop garen zo leuk vooral de wol van het merk Opaal, die vind ik het mooist en het fijnste breien. Het zijn sokken op de bovenste foto. Op de foto hierondert is het het middelste paar. Op de middelste foto de 2 rechter paren .







Als het eenmaal weer doet kun je het zo weer uit je hoofd, maar na een paar jaar droogstaan wat sokken breien betreft, moest ik even weer op gang komen.

 
Dit is helemaal leuk, we hebben kippen gekocht, dus heel druk in de weer met hokje, gaas, voedselatributen en de kippen zelf. 


 
 


We hebben gekozen voor een groot  ras omdat ze in een groot afgerasterd stuk tuin komen te lopen, we hopen op minder gevaar van roofvogels, bunzings en vossen, want die zijn hier allemaal in de omgeving.
 
Het ras heet australorp geloof ik. De haan is nog heel jong, een maand of 4 dus die is nog niet op zijn mooist, maar dan maken wij dat mee.

Dit is toch leuk hé, meteen de eerste dag al een ei, van schrik denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten