vrijdag 13 mei 2011

online cursus deel 5

 Dit is het kaft van het tweede boekje, een stukje Indonesische batik, met daarop een transfer. Het geheel is machinaal doorgestikt. In dit boekje doe ik waardevolle herinneringen en dagelijkse dingen, ook de proeven die ik maak in deze periode.
 Dit is de binnenkant en de eerste pagina, deze kaart is zelfgemaakt door Conny en heb ik met mijn verjaardag gekregen vorig jaar. De tekst die er in staat is "All things grow with love". Voor mij heel goed om steeds als ik het boekje open doe te zien als herinnering.
 Hier een bladzijde gemaakt van een zakje gekregen bij de kunstenaarswinkel helemaal over recyclen
Spreekt mij erg aan en heb dan alles wat ik hergebruik er bij geplakt of genaaid.
 Dit is muziekpapier met daaroverheen tissuepapier en verf, daarnaast een gebedsvlag die ik kreeg bij het kopen van een jas.
 Een proef met transparante textielverf en een oud kleed goudkleurig geverfd.
 Hier een mini gebedsvlag zoals ik ze maak voor mij project. Als dit project van 500 honderd vlaggen afkomt, komt het ten goede aan Lama Ganchen en zijn projecten die hij steunt. De vlaggen zijn ongeveer 60 lang en 30 breed en zijn nu ook te koop voor 25,00 euro. Ze zijn er in 5 kleuren, rood, geel, blauw, groen en wit. Hierover later meer met foto`s.
 Dit is een opdracht uit het boek, eerst verven dan plaatjes erin plakken, dan weer verf maar met een oude creditcart de verf opsmeren zo dat het een geheel wordt.
Hieronder een  geprint plaatje insmeren met gelmedium, dat op een lapje drukken, en er later weer afhalen, of afrubben als het vast zit.

2 opmerkingen:

  1. Ziet er heel mooi uit! Wat geinig om allerlei papier en andere dingen te recyclen - echt iets om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ankie,

    Met veel plezier heb ik op jouw blog rondgesnuffeld en het leuke vind ik dat ik veel van jouw pronkjuweeltjes al in het echt heb mogen bewonderen. Jij bent voor mij een borrelende inspiratiebron. Je blijft volgend jaar toch wel de textiellessen volgen hè?!

    Groetjes, Margot Karssens

    BeantwoordenVerwijderen