zondag 22 mei 2011

schilderen, de kip is af,afmaken van een naaiproject


Dit is mijn eerste schilderij, de kip is af. Schilderen is leuk en spannend.

 Jos was vorig weekend op cursus en dat gaf mij de gelegenheid een wat groter project af te maken, dit kleed wat ik een bankkleed noem, geschikt voor op een koude avond om lekker over te doen, was zo`n beetje 2/3 af, ben op vrijdag middag begonnen en maandagavond helemaal af. Van de resten een kussenovertrek erbij, zodat je de deken ook als kussen op de bank kunt leggen. Het kleed is opgebouwd uit allemaal losse blokken die ik eerst helemaal afmaak, dus bovenkant, vulling en onderkant, toen doorgestikt in zoveel mogelijk verschillende patronen, met brede zigzag aanelkaar gezet en uiteindelijk een borduurrand erover. De stoffen zijn zelfgeverfd van oude dekbedhoezen met verschillende patronen en met stoffen eerst geverfd en gestempeld en bedrukt met rolletjes enz. Het zijn mooie oefen projecten voor het goed leren van vrij machine stikwerk. Heb op deze manier al 3 anderen gemaakt en dan in verschillende creme kleuren,  deze zijn bij vriendinnen op de bank terecht gekomen, heerlijk om even onder te kruipen vinden zij.

1 opmerking:

  1. Wow Ankie! Wat een parmantige kip! En dat als eerste schilderij! Echt leuk! Dat doe ik je denk ik niet na... En ook weer aan het Quilten zo te zien!
    Tot snel! Kus Bauke

    BeantwoordenVerwijderen