dinsdag 17 april 2012

Knopen kringlopen.

 

 Voor boekjes, sieraden en quilts is het gebruik van knopen heel mooi. Ik had het geluk dat iemand een partijtje knopen op zolder had uit een winkel, dat was het begin van mijn verzameling, afgezien van de traditionele knopendoos die in ieder huis haast wel te vinden is.


 Loop ik vorig jaar op de koniginnemarkt en daar staat een doos vol met kokers knopen, ik vragen wat ze kosten, het antwoord was 10 ct per stuk. Maar ik wilde alles wel, dus vroeg wat kost dan alles, Nou 5 euro zei de vrouw achter de kraam, ik ging dus met een grote doos knopen weer naar huis.



Zo kom je op rommelmarkten ook soms oude naaidozen of knopen potten tegen, meestal neem ik die ook mee..



 Uiteindelijk werd het wel wat veel zo alles door elkaar, heb de moed bij elkaar geraapt en alles op kleur geselecteerd.

 

 Maar ook ringen, gespen en wat dies meer zij, haal ik van oude tassen of gordijnen af.


Je kunt mooie knopen maken van ringen, kijk op 19-1-2012 van deze blog.
Nog even dan gaan we weer de hele dag struinen op 30 april leuk hoor en gezellig met mijn vriendin Conny


4 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè al die knopen! Zouden wij quiltsters allemaal dezelfde verzamelwoede hebben? ook ik heb nl....tig knopen en ringetjes en gespen in zowel kokertjes als doosjes en ook kleur op kleur.
    Je hebt een prachtige verzameling hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er mooi uit - wat een klus om het zo op orde te krijgen. Ik heb ook potjes met oude knopen, maar zo'n gelukje op de rommelmarkt - TOP! Waar struin je dan, in Stad?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon in Winschoten en Midwolda, bedankt voor je reactie

    BeantwoordenVerwijderen