donderdag 28 juni 2012

deel 5 vrouwenclub project



Dit is deel 5 van het vrouwenclub project. Het zijn meer dan honderd potloden die ik beplakt heb met een stukje uit een boek, per ongeluk heb ik potloden met een wit gum gekocht, wat achteraf heel mooi staat.
De vogeltjes zijn van dubbel papier en stof, daarvan 2 lagen op elkaar  geplakt en vleugeltjes open gevouwen.




Dit staat symbool voor alles wat ik geschreven heb in het leven om zogenaamd van me af te schrijven.
Het staat weer voor dat je ergens vanaf wilt en niet dat je er mee zijn wilt. Natuurlijk kan het ook een manier zijn om juist je innerlijk te leren kennen, maar in dit geval staat het daar niet voor. Eigenlijk zou ik kunnen zeggen dat ik het verschil tussen schrijven om ergens van af te komen en schrijven om te ontdekken heb leren kennen.

Al doende kom je toch wel ergens af,  maar de merk je pas gaandeweg als je er helemaal niet mee bezig bent, daarvoor staan de vogeltjes symbool, maar het is in de verhouding potloden vogeltjes niet zo veel, maar toch.



3 opmerkingen:

  1. Dit is prachtig en je uitleg is duidelijk; ik begrijp precies wat je bedoelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je voor je reactie, is toch leuk dat iemand anders het ook zo ervaart.

      Verwijderen
  2. Ik vind, dat je project zich erg mooi ontwikkelt. Dit werkstuk is ook een goede weergave van het schrijf/denkproces wat je doormaakt.

    BeantwoordenVerwijderen