vrijdag 27 juli 2012

vrouwenclubproject deel 6


Dit zijn 108 sleutelhangers, met mantra kralen eraan.
Het getal 108 staat voor het aantal kralen van de Mala of Rozenkrans, de ketting die gebruikt wordt om mantra`s of gebeden te herhalen. Ik heb hiervoor dus 216 kralen gemaakt, wat ook staat voor herhaling die hierin zo belangrijk is.


In mijn poging om van mijn eigen gedachten af te komen, was het doen mantra`s ook een onderdeel.
Tot mijn grote spijt werkte dat voor mij ook niet, ten eerste om het vol te houden en ten tweede  de gedachten kwamen steeds net zo hard weer terug.

Wat niet wil zeggen dat het voor andere mensen wel kan werken, voor hen is het wellicht passend. Voor mij was het hoogstens een tijdelijke verzachting en te moeilijk vol te houden zonder mezelf dan geweld aan te doen.


Maar een feit blijft dat ik het boeddhisme een warm hart toedraag en al de mensen die zich zo inzetten en hun levensstijl daarop inrichten.


Een ander aspect is dat de sfeer, de kleuren en de symbolen heel erg mooi blijven ook om in mijn werk te verwerken, misschien is dat voor mij wel de weg, door te doen en te kijken er verbinding mee hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen