dinsdag 4 september 2012

kleine collages om in te lijsten.


Kleine collages met als middelpunt gebedsvlaggetjes, dit is een gele serie.
Er volgen ook nog een rode. witte, groene en blauwe serie.  Het is kaart formaat en zo heb ik ze ook opgeplakt. De bedoeling ervan je is dat ze weg gestuurd kunnen worden en daarna ingelijst. Als je dan de hele serie bij elkaar hangt vormt dat een geheel wat bij elkaar hoort. Want een orginele vlaggenlijn uit Tibet heeft de vijf bovengenoemde kleuren, die in een vaste volgorde hangen. Het is een mooi idee dat de gebeden die op de vlaggetjes staan al wapperend in de wind gaan rafelen en zodoende de gebeden die er opstaan over de wereld gaan. Want laten we eerlijk zijn er is heel erg veel ellende op de wereld.


Of je maakt ze natuurlijk zelf bv. bij mij op de cursus want dat is het plan, nadat de opening van de expositie is geweest, ga ik een klein cursusprogramma maken.


 In dit Boeddhistische werk maak ik vaak ook gebruik van een mantra, vaak Om Mani Patme Hum, dat zijn buitenlandse lettertekens op  de hieronder getoonde collage.


De collages zijn gemaakt van stof, transfers op stof, lovertjes kraaltjes en garens.
 Ze hebben een maat van plm. 9 bij 14 cm.


Jos heeft voor mij de mooiste collages gefotografeerd en ik heb een paar dagen besteed aan het maken van kaarten hiervan, die zullen op de expositie te koop zijn en hier thuis.


Heeft Jos mooi gedaan, soms kijk ik er na en dan denk ik dat ik naar het origineel kijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten