zaterdag 3 november 2012

getekende patronen



Hier zijn de eerste patronen op schaal getekend, leuk om te doen, nu nog wel tenminste.
Twintig jaar geleden ben ik hier ook al eens aan begonnen, maar door verhuizing naar Groningen niet mee door gegaan en toen ook geen zin en tijd meer.


 Een klokkende rok

 Een bovenstukje van een eenvoudig jurkje


Het heeft wel wat, het is net of je weer op school zit en huiswerk gaat maken, maar deze keer omdat je het zelf wilt.


Wat ik merk is dat het herhaling vraagt om het ook werkelijk te begrijpen.



3 opmerkingen:

  1. O ja, er komen opeens weer veel herinneringen boven. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hè; hoef je de gestippelde hulplijnen niet met rode fineliner in te kleuren en de patroondelen die je "nodig" hebt met zwarte fineliner? (belegjes met groene fineliner)
    Ik laat mijn leerlingen dit wel doen; dan krijgen ze nog meer inzicht in de patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tijd geleden dat ik wat kleding heb genaaid. Ik ben benieuwd naar je eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen