dinsdag 4 februari 2014

Cursusdag in Oppenhuizen




De dag begon heel feestelijk omdat twee dames voor iedereen een boekje hadden gemaakt als verlaat sinterklaas kado. In het boekje zijn allerlei dingen geplakt en opdrachtjes geschreven die je kunt uitvoeren in het boekje zelf. Dat was toch wel een heel erg leuk begin van de dag. Deze dame is wat wazig, wat ze van zichzelf absoluut niet is. Op de foto is maar 1 te zien, maar de andere sluit de foto reeks af.


Geregelde lezers van mijn blog weten dat dit de tweede cursusdag is en daarom eerst een show en tell.

En wat er toen allemaal tevoorschijn kwam slaat werkelijk alles, iedereen was thuis verder gegaan en had zulke prachtige ontwerpen, boekjes, hieronder een kraagstuk in wording, tassen en ga zo maar door. Dat ik alleen maar zeggen kan ''goede wijn behoeft geen krans."

Er volgen nog wat foto's want dit is nog niet alles.























Omdat iedereen thuis zo veel gedaan had en uitleggen hoe je een ontwerp moet maken totaal overbodig bleek, hebben we een boekje gemaakt met de coptische binding. Natuurlijk ook weer te danken aan Marina die alles bij elkaar heeft gescharreld. De eerste foto van zo'n boekje is ook al binnen, komt ook nog op het blog.


Tot slot was er nog een extra leuk iets, want ik had de dames via Janna een mail gestuurd of ze nog oude handwerkspullen over hadden, voor een mevrouw zonder geld en die aan huis gebonden is en heel graag handwerkt, nou de kofferbak zat vol toen ik weer naar huis toe ging.
 De eerste tas vol is bij haar gearriveerd en gisteren belde ze me glunderend op, ze was zo blij. Dus er volgen voor nog veel blije momenten want de rest staat gesorteerd op zolder en krijgt ze als ze weer klaar is met het vorige. Heel veel dank van mij en Jolanda.

Het was een prachtige dag en we zijn weer zo goed verzorgt door Jannie en Marina. O ja bijna vergeten alle taarten enzo. We hoefden niet meer te eten toen we thuis kwamen.

2 opmerkingen:

  1. Wat een juweeltjes laat je zien! Je hebt heel wat in werking gezet met deze workshop. Kan ik me opgeven voor een volgende keer?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wil ik wel, maar zit jij nog in een groepje die het ook zou willen, het is inderdaad een hele inspirerende manier van werken, waar je veel kanten mee op kunt. We zitten natuurlijk ook met de afstand, groetjes ankie

    BeantwoordenVerwijderen