dinsdag 25 maart 2014

op reis naar Engeland


Op reis naar Engeland met Pasen, zoals iedereen nou onderhand wel weet, ik kan niet stilzitten, we gaan met de trein, dat is dus een hele dag heen en een hele dag terug en dan nog de lege uurtjes van ons verblijf daar. Wat moet ik dan doen, breien, wat ik normaal doe onderweg, geen zin in, haken ook geen zin in. Een quilt eigenlijk veel zin in. Dat gaat zo met mij, als ik iets een poos niet heb gedaan, krijg ik er vanzelf weer zin in, ook al denk ik dat ik het nooit meer ga doen.


Even met Nel overlegd van hoe en wat, wilde zoveel mogelijkl het doen met wat er al is, van Nel een hele zak met rode lapjes, van mezelf rose, paars en oranje erbij. Nieuw en gebruikt door elkaar.


Op de onderste foto al een stuk te zien, maar de foto is niet zo mooi van kleur als in het echt, misschien later nog een helderder foto plaatsen. Maar goed het begin is er en ben ver over de helft met tekenen en snijden, tekenen moet wel omdat het met de hand gaat.

 Het plan is om hem 1,5 bij 2 meter te maken, een 1 persoonsdeken ongeveer. Doe er ongeveer 5 per kleur in en 540 stukjes, dat is dan ongeveer 108 verschillende stofjes, iets meer want er gaan ook restjes in waar meer 1 of 2 of 3 stukjes in zitten.
 Allemaal 1 vorm, lekker gemakkelijk.
 Ben er lekker s` avonds mee bezig.


2 opmerkingen:

  1. WOW, wat leuk! Jullie gaan met de HI-speed? Heel comfortabel en snel. Goede ervaring mee opgedaan. Kun je lekker zitten naaien onderweg met al die mooie lapjes... Gaan jullie in Londen rondkijken? Superleuk!
    Alvast een fijne tijd gewenst...

    BeantwoordenVerwijderen