maandag 7 april 2014

boek 101


16 bij 23 cm

Van Irene kreeg ik een boekje over zeepaardjes toegestuurd, zo'n schattig boekje.
In diezelfde week een vraag van Conny of ik een geboorte boek wilde maken.
Van Nel een zak met allemaal quilt stukjes erin die zij ooit gemaakt had en niet meer wilde afmaken.
Het was of het voor elkaar gemaakt was. Dus ik kon aan de slag.

Het is gemaakt met een oud boekkaft.


Het boekje goed bekeken wat wel en wat niet te gebruiken, bij nader inzien ging het boekje ook nog over het geboorte proces bij zeepaardjes, mooier kon het niet.


Ook kleine stukjes tekst konden gebruikt worden, het stukje tekst hieronder is een uitklap pagina geworden met aan de andere kan ook weer een stukje van het verhaal.




In mijn bedel assorti precies 1 zeepaardje

De gaatjes zijn gemaakt met een pons, die ik al heel lang heb, ze stellen de belletjes in de zee voor.


 Veel vakjes met labels en voor andere dingen


Hier draagt vader zeepaard de kleintjes in zijn buidel.


Verder zit er natuurlijk voldoende ruimte in het boek voor de moeder om er een mooi verslag over haar kleintje in te maken.

2 opmerkingen:

  1. Nou...dat was echt voor elkaar bestemd! Is het een schatje of is het een schatje? Die illustraties zijn zó mooi.. je hebt er een enig boekje van gemaakt! Schouderklopjes en een strik in het haar... Jij krijgt van de juf een stempel in je schriftje.. nog even en je mag een mooie kleur inkt kiezen om mee te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi boekje!, elke keer sta ik weer met verbazing te kijken naar je kunstwerkjes.

    BeantwoordenVerwijderen